Xiaomi’nin yeni elektrikli SUV modeli YU7 Max, pist testlerinde yaşanan bir olayla gündeme geldi. Aracın fren kaliperlerinden alev çıkması sosyal medyada kısa sürede büyük yankı uyandırırken, şirketten gelen açıklamada durumun “tamamen normal” olduğu savunuldu.
YU7 Max, tatsız bir olay ile gündem oldu
Söz konusu olay, YU7 Max’in pist sürüşleri sırasında yaşandı. Sosyal medyada yayılan videoda, pit alanına giren aracın ön fren kaliperlerinden açık alev çıktığı görülüyor. Teknik ekip, olay anında kaliperin yalnızca birkaç santim ötesinde sıcaklık ölçümü yaptı ve değer 619°C olarak kaydedildi. Bu sıcaklık, alüminyumun erime noktasına yalnızca 40 derece uzaklıkta bulunuyor.

YU7 Max, çift motorlu yapısıyla 682 beygir güç ve 866 Nm tork üretiyor. Performans değerleri itibarıyla yüksek güç segmentine giren SUV’nin, aynı oranda güçlü ve güvenli bir fren sistemine sahip olması bekleniyor. Ancak testte yaşanan durum, bu beklentilere dair soru işaretlerine yol açtı.
Xiaomi’den yapılan açıklamada, kullanılan fren balatalarının düşük metal içerikli organik yapıda olduğu ve bu tür balataların 600°C üzerindeki sıcaklıklarda kısa süreli alev almasının normal kabul edildiği belirtildi. Şirket, olayın ardından fren performansında herhangi bir düşüş tespit edilmediğini ve testin kontrollü şartlar altında sürdürüldüğünü vurguladı.
Açıklamada ayrıca test esnasında fren yükünü azaltmak için tasarlanmış “Master Mode” adlı rejeneratif frenleme sisteminin kullanılmadığı bilgisi paylaşıldı. Bu sistemin devrede olması hâlinde, 0.2G’ye kadar rejeneratif frenleme sağlanarak mekanik frenlere düşen yük azaltılabiliyor. Ancak test sürüşünde yalnızca mekanik frenler aktifti. 2.3 tonluk toplam ağırlıkla birlikte fren sisteminin ciddi bir yüke maruz kaldığı tespit edildi.
Xiaomi, YU7 Max’in stok haliyle pist sürüşlerine uygun olmadığını açık bir şekilde ifade ediyor. Şirket, pistte yüksek performanslı sürüşler planlayan kullanıcıların, fren diskleri, balatalar ve soğutma sistemleri gibi kritik bileşenleri yükseltmeleri gerektiğine dikkat çekiyor.