Ford Trucks, Solutrans 2025 fuarında sahneye çıkardığı tamamen elektrikli kamyon modeli F-Line E ile ağır ticari araç sınıfında elektrifikasyon dönemine resmen girdi. Ford Otosan tarafından geliştirilen ve amiral gemisi F-Max ile birlikte Türkiye’de üretilecek olan F-Line E, fuarda detaylı teknik özellikleriyle Avrupa kamuoyuna tanıtıldı.
F-Line E görücüye çıktı
Sergilenen F-Line E’nin 6×2 aks düzenine sahip versiyonu, 26 ton azami yüklü ağırlık taşıyor ve üzerinde Lamberet tarafından tasarlanan soğutuculu bir kasa bulunuyor. Bu versiyon, ZF kaynaklı bir elektrik motoru kullanıyor. Motor, 310 kW sürekli ve 390 kW maksimum güç üretiyor.

Aracın batarya kapasitesi ise dört ayrı paketten oluşuyor. Her biri 98 kWh kapasiteli bu paketler, toplam 314 kWh kullanılabilir kapasite sağlıyor. Şasinin yanlarına entegre edilen bataryalar sayesinde 6×2 versiyon, 300 kilometreye kadar sürüş menzili sunuyor.
F-Line E’nin bir de 4×2 aks düzenine sahip 19 tonluk ikinci bir versiyonu mevcut. Bu daha küçük versiyonda motor gücü değişiyor. Motor, 235 kW sürekli ve 290 kW maksimum güç sağlıyor.
Batarya kapasitesi de bu versiyonda küçülüyor ve 235 kWh kullanılabilir kapasiteye sahip. Bu kapasite ile 4×2 versiyonun menzili 250 kilometreye düşüyor.
Ford Otosan, elektrikli kamyonlarının şarj süreleriyle de öne çıkıyor. 6×2 versiyonu 285 kW’a kadar DC hızlı şarj gücünü desteklerken, 4×2 versiyonu 213 kW’a kadar DC hızlı şarj gücünü kabul ediyor.
Her iki versiyonda da bataryayı yüzde 20’den yüzde 80’e doldurma süresi 45 dakikadan kısa olarak belirtiliyor. F-Line E, bu özellikleriyle elektrikli ağır ticari araç pazarında rekabete başlıyor.
