Hyundai’nin lüks bölümü Genesis, hızla büyüyen yüksek performanslı elektrikli araç (EV) segmentine iddialı bir giriş yapıyor. Karşınızda, markanın on yıllık “lüks yüksek performans” hamlesinin başlangıcını işaret eden premium crossover’ın üretim versiyonu, Genesis GV60 Magma. Bu GV60, günlük işler için tasarlanmış sessiz ve nazik bir EV olmaktan uzak, bunun yerine pist yeteneklerine sahip güçlü bir makine.
641 Beygir Gücü ve Hızlanma Canavarı
GV60 Magma, biri ön ve diğeri arka aks üzerinde olmak üzere iki elektrik motoruyla çalışan dört tekerlekten çekiş sistemiyle donatıldı. Bu çift motorlu kurulum, normal sürüşte etkileyici bir 601 beygir gücü (448 kW) ve 740 Nm tork sağlıyor.

Ancak, bir video oyunundaki gizli güçlendirme gibi, sürücü bir “Boost Modu” düğmesine basarak maksimum çıkışı 15 saniye boyunca 641 beygir gücüne (478 kW) ve 790 Nm torka yükseltebiliyor. Launch Control sistemi etkinleştirildiğinde, bu yüksek performanslı GV60, durduğu yerden 200 km/saat hıza sadece 10,9 saniyede fırlayabiliyor. Azami hızı ise 264 km/saat olarak belirtiliyor.
Genesis, daha agresif bir duruş ve daha iyi yol tutuşu için aracı alçaltıp genişletti. Standart GV60’a kıyasla, Magma 20 mm daha yere yakın. Çamurluk uzantıları aracı genişletirken, bu uzantılar 275 mm lastiklerle sarılı özel 21 inç dövme jantlara ev sahipliği yapıyor. Bu jantların arkasında ise ciddi durma gücü için büyük çaplı fren diskleri ve monoblok kaliperler yer alıyor.
Süspansiyon sistemi de tamamen elden geçirilerek, aracın viraj alma yeteneğini geliştirmek için geometri ve yalpalama merkezi ayarlandı. Eklenen Elektronik Kontrol Süspansiyonu (ECS), günlük sürüş konforu ile zorlu sürüşlerdeki kararlı yol tutuş arasında iyi bir denge kurmaya yardımcı oluyor.
Yüksek performanslı kuzenleri Hyundai Ioniq 5 N ve Kia EV6 GT gibi, Genesis GV60 Magma da sürüş deneyimini daha ilgi çekici hale getiren özelliklerle geliyor:
- Sanal Vites Değiştirme (VGS): Motorun torkunu ve rejeneratif frenlemeyi ayarlayarak geleneksel bir araçta vites değiştirme hissini simüle eden bir sistem. Deneyimi tamamlamak için motor seslerini bile ekliyor.
- Drift Modu: Piste çıkmayı seven sürücüler için tasarlanan bu özel mod, güç dağıtımını ve arka elektronik sınırlı kaymalı diferansiyeli değiştirerek aracı daha çok arkadan çekişli hale getiriyor ve sürücünün aracı kolayca kaydırmasına yardımcı oluyor.
Kabin, Magma’nın sportif niyetlerini yansıtırken, lüks hissini koruyor. Spor koltuklar, kapı panelleri ve orta konsol Chamude adı verilen süet benzeri bir malzemeyle kaplı. İç mekân, turuncu ve gri dikişlerle zenginleştirilmiş, düğme ve anahtarlarda ise koyu metal ve siyah parlak kaplamalar kullanılmış.
Dijital gösterge panelinde, motor ve batarya sıcaklıkları, araç hızı ve G-kuvveti ölçümleri gibi temel performans verilerini gösteren üç daireli bir düzenlemeye sahip özel bir Magma Modu bulunuyor.
Genesis, henüz batarya kapasitesini veya resmi sürüş menzilini doğrulamadı, ancak Magma versiyonu Ioniq 5 N ve Ioniq 6 N ile aynı temeli kullandığından, büyük ihtimalle aynı 84 kWh batarya paketini kullanacak. Ioniq 5 N’in EPA tahmini menzili 356 km civarında olup, sportif GV60’ın da benzer rakamlar sunması bekleniyor. Magma’nın, güçlü bir 350 kW DC hızlı şarj cihazına bağlandığında bataryasını %10’dan %80’e yaklaşık 18 dakikada şarj edebileceği belirtiliyor.
Genesis GV60 Magma, ilk olarak önümüzdeki yılın başlarında kendi ana pazarı olan Güney Kore’ye ulaşacak. Kuzey Amerika ve Avrupa, bu ateşli crossover’ı 2026’nın ilerleyen dönemlerinde showroomlarda görecek. Fiyatlandırmaya gelince, Hyundai ve Kia’daki kuzenlerinden daha pahalı olmasını bekleyebiliriz.
