Elon Musk: “Otomobil Üreticileri FSD Lisansı İstemiyor!”


Yıllardır diğer otomobil üreticilerinin Tesla’nın Tam Otonom Sürüş (Full Self-Driving – FSD) sistemini lisanslayacağı yönündeki iddiaların ardından, Elon Musk nihayet hiçbir otomobil üreticisinin bunu istemediğini kabul etti. Musk, duruma ilişkin yaptığı açıklamada, “Onlar bunu istemiyor!” dedi.

Yıllardır Tesla’nın (TSLA) temel değeri, şirketin sadece bir otomobil üreticisi değil, ilk robot ürünü otonom bir otomobil olan bir “Yapay Zekâ ve Robotik şirketi” olduğu fikrine dayanıyordu. CEO Elon Musk bu teoriyi daha da ileriye taşıyarak, Tesla’nın otonomideki liderliğinin o kadar büyük olduğunu, geleneksel otomobil üreticilerinin hayatta kalmak için sonunda FSD’yi lisanslamak zorunda kalacaklarını savunuyordu.

Tesla Model Y Standard

2021 yılının başlarında, 2020 4. Çeyrek kazanç çağrısında Musk, ilk kez Tesla’nın yazılımı lisanslama konusunda diğer otomobil üreticileriyle “ön görüşmeler” yaptığını iddia etmişti. Bu “açıklığı” sık sık dile getiren Musk, Haziran 2023’te ünlü bir tweet’inde Tesla’nın rakiplerine “Autopilot/FSD veya diğer Tesla teknolojilerini lisanslamaktan mutlu olduğunu” belirtmişti.

Spekülasyonlar, Nisan 2024’te Musk’ın açıkça Tesla’nın “büyük bir otomobil üreticisiyle görüşmelerde” olduğunu ve o yıl bir anlaşma imzalanma ihtimalinin yüksek olduğunu söylemesiyle zirveye ulaşmıştı. Fakat bu görüşmeler bir sonuca varmadı ve bir anlaşma yapılmadı.

Musk, X’te yaptığı bir paylaşımla FSD lisanslama fikrinden vazgeçmiş gibi görünüyor. Dün gece geç saatlerde yaptığı paylaşımda Musk, diğer otomobil üreticileriyle yapılan görüşmelerin durduğunu kabul etti ve onların Tesla için “uygulanamaz gereksinimler” talep ettiklerini iddia etti:

“Onları uyarmaya çalıştım ve hatta Tesla FSD’yi lisanslamayı teklif ettim, ama onlar istemiyor! Çılgınca… Geleneksel otomobil üreticileri ara sıra iletişime geçtiğinde, FSD’yi 5 yıl içinde çok küçük bir program için, Tesla için uygulanamaz gereksinimlerle uygulamayı çekingen bir şekilde tartışıyorlar, yani anlamsız.”

Geleneksel otomobil üreticileri genellikle bir “V-modeli” doğrulama sürecini takip ederler. Gereksinimleri tanımlar, titizlikle test eder ve piyasaya sürmeden önce güvenliği doğrularlar. Mercedes-Benz, gerçek bir Seviye 3 sistemi olan Drive Pilot’ı piyasaya sürdüğünde, sistem etkinken aracın tam yasal sorumluluğunu kabul etti.

Buna karşılık Tesla’nın “agresif dağıtım” stratejisi, “beta” yazılımı müşterilere yayınlamaya ve sistemi doğrulamak için onları kullanmaya dayanıyor. Bu yaklaşım, yıllardır federal soruşturmalara ve davalara yol açmıştır. Bu arada, Toyota gibi büyük otomobil üreticileri, Waymo ile ortaklık kurarak otonom sürüş teknolojisini tüketici araçlarına entegre etmeye başlamış durumda.



Haber Kaynak Linki

Related Posts

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir