Xiaomi 500 bin Elektrikli Araç Üretimine Ulaştı!


Elektrikli araç (EV) dünyası, sadece otomobillerin hızıyla değil, yeni markaların sahneye çıkıp yerleşik devlere meydan okuma temposuyla da biliniyor. Bu dinamik pazarda, köklü üreticileri en çok zorlayan şirket şüphesiz ki Xiaomi. Şimdi de firma üretime başladığından beri 500 bin elektrikli araç ürettiğini duyurdu. İşte detaylar.

Akıllı telefonları ve akıllı cihazlarıyla ünlenen Çinli teknoloji devi, resmen 500.000’inci elektrikli aracını ürettiğini duyurdu. Bu, yüz yıllık, ağır işleyen bir otomobil üreticisinin başarısı değil. Xiaomi, bu devasa üretim sayısına ilk otomobili üretim bandından indikten sadece bir yıl yedi ay sonra ulaştı. Bu inanılmaz hız, şirketi bu kilometre taşına en hızlı ulaşan global otomobil üreticilerinden biri haline getiriyor.

Xiaomi, otomotiv dünyasına resmi olarak Mart 2021’de adım atmış olsa da, asıl ivmeyi Mart 2024’te piyasaya sürdüğü ilk modeli olan SU7 elektrikli sedan ile yakaladı. Doğrudan popüler bir rakibine meydan okuyan SU7’nin yanı sıra, şirket Haziran ayında YU7 modelini de tanıtmıştı.

Üretim kilometre taşı etkileyici olsa da, hikayenin yalnızca yarısı. Teslimatlar, yani bu EV’leri kaç kişinin gerçekten satın aldığı daha da kritik. Xiaomi’nin ilk satış yılı olan 2024’te 135.000 araç alıcı bulmuştu. Günümüze geldiğimizde ise şirket, Ocak ve Ekim ayları arasında toplam 315.376 elektrikli araç teslimatı gerçekleştirdi.

Bu rakamlar detaylandırıldığında, şirketin yalnızca üçüncü çeyrekte 108.796 araç teslim ederek bir önceki yılın aynı dönemine göre %173,43’lük devasa bir sıçrama kaydettiği görülüyor. Sadece geçtiğimiz ay ise 48.654 adet teslimat yapıldı, bu da Xiaomi EV’lere olan talebin hala çok güçlü olduğunu gösteriyor.

Şirketin kurucusu, yönetim kurulu başkanı ve CEO’su Lei Jun, Xiaomi EV’nin 2025 yılında toplam 400.000 teslimatı aşmayı beklediğini belirtti. Bu, daha önceki 350.000 birimlik hedeflerine kıyasla önemli bir artış anlamına geliyor. Üretim bandından çıkan 500.000’inci aracın da günler içinde teslim edilmesi bekleniyor; bu da satış boru hattının fabrika hattı kadar hızlı çalıştığını kanıtlıyor.

Akıllı telefon üretmekten otomobil üretimine geçmek maliyetli bir kumar olsa da, risk meyvelerini vermeye başladı. Xiaomi’nin büyük ölçüde EV bölümünü kapsayan yenilikçi iş segmenti, ilk kez bir çeyrekte kârlılığa ulaştı. Üçüncü çeyrekte bu yeni girişim, 700 milyon RMB (yaklaşık 83,99 milyon Euro) net gelir elde etti. Bu iş segmentinin elde ettiği toplam 29 milyar RMB gelirin 28,3 milyar RMB’si EV’lerden geldi. Bu rakamlar, otomobil üretiminin artık bu yenilikçi bölümün en büyük gelir kaynağı olduğunu açıkça ortaya koyuyor.

Bu son derece olumlu haberlere rağmen, Xiaomi’nin Hong Kong borsasında işlem gören hisseleri %2,22 düşüş gösterdi. Yatırımcılar, daha geniş Çin EV sektöründeki yoğun rekabet ve şirketin diğer iş kollarındaki endişeler nedeniyle hisselerin iki aylık bir dönemde %33 düşmesinden endişe duyuyor. Görünen o ki, üretim rekorları kırmak ve kâra geçmek bile herkesi mutlu etmeye yetmiyor.

Yüksek kaliteli, yüksek talepli elektrikli otomobil üretimi artık geleneksel otomobil markalarına özgü değil. Şirket 500.000 üretim kilometre taşını aştı ve bu yıl 400.000’den fazla araç teslim etmeye hazırlanıyor, bu cesur hedef onları küresel EV yarışının tam ortasına yerleştiriyor.



Haber Kaynak Linki

Related Posts

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir